زمان جاری : چهارشنبه 13 تیر 1403 - 7:16 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

تعداد بازدید 132
نویسنده پیام
alireza
آنلاین

ارسال‌ها : 12
عضویت: 8 /4 /1393
محل زندگی: تهران
سن: 22
تشکر شده : 2
پرداخت از طریق تلفن‌بانک، شگرد کلاه‌بردار حرفه‌ای

پرداخت از طریق تلفن‌بانک، شگرد کلاه‌بردار حرفه‌ای

به نقل از ایسنا؛کارآگاهان اداره‌ی مبارزه با جعل پلیس آگاهی گیلان، کلاه‌بردار حرفه‌ای را که با شگرد خرید وسائل و پرداخت آن از طریق تلفن‌بانک کلاهبرداری می‌کرد، در رشت دستگیر کردند.

منطقه‌ی گیلان، سرهنگ «فرهاد فلاح‌کریمی» رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گیلان در تشریح این خبر گفت: کارآگاهان اداره‌ی مبارزه با جعل در پی دریافت شکوائیه‌هایی از شهروندان در فروردین‌ماه، مبنی بر کلاهبرداری از آنان در پوشش شگرد خرید کالا و پرداخت از دستگاه گوشی تلفن همراه، دستگیری این کلاه‌بردار در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه با همکاری شکات، کارآگاهان اداره‌ی مبارزه با جعل توانستند چهره‌ی فرضی از این متهم را ترسیم کنند، افزود: کارآگاهان با بدست آمدن چهره این متهم، با استعلام از سیستم مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی وی شدند.

سرهنگ فلاح کریمی با تحقیقات همه جانبه، کارآگاهان موفق شدند مخفی‌گاه این متهم را شناسایی کرده و وی را در عملیاتی پلیسی در رشت دستگیر کنند، اظهار کرد: این کلاه‌بردار 36 ساله با مراجعه به مغازه‌های سطح شهر رشت و حومه در ضمن خرید کالای مورد نظر خود پس از توافق خرید در قبال پرداخت وجه، شماره حساب صاحب فروشگاه را دریافت سپس در اقدام بعدی تلفن‌بانک روی گوشی تلفن همراه را فعال و متعاقباً در حضور فروشنده کالا، عملیات انتقال وجه به حساب فروشنده انجام اما غافل از آنکه در مرحله‌ی پایانی کار «ادامه تأئید» که پول باید به حساب فروشنده واریز شود، را انجام نمی‌داد.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه ارزش اموال حامل کلاهبرداری به مبلغ 50 میلیون ریال است، تصریح کرد: متهم به بزه ارتکابی اعتراف کرده و تاکنون در خصوص این پرونده 7 مالباخته شناسایی شده است.

سرهنگ فلاح کریمی خاطرنشان کرد: متهم با تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی و روانه‌ی زندان شد



امضا کاربر
هرگز از یاد نخواهی رفت..گرچه از یادت خواهم رفت
چهارشنبه 23 مهر 1393 - 10:32
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

پاسخ ها


برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :